Tuesday, 30 March 2010

Konvensyen Tarbiah bersama Tok Guru Haji Hadi Awang


Pada 28 mac 2010 bersamaan dengan 12 Rabi'ul thani 1431 hijrah saya dengan kak massah 'menta'azurkan' diri dari kerja-kerja di Karnival Lelongan tu.Dah lama tak pergi program PAS tu yang rindu sangat nak jumpe dan dengar kalam nasihat drpd Tok Guru...Kami pergi pun sebab tak malu cakap dgn us khairi nak ikuttt...Konvesyen Tarbiah tu kat Tahfiz Ibnu Hajar Kg Serting Tengah.Mula-mula sampai,takjub kami sebab tengok beberapa orang sukarelawan NISA datang membantu pengurusan untuk majlis tersebut...daripada hari jumaat lepas kerja,terus ke sana.Subhanallah.Pengorbanan mereka untuk membantu.Moga diberi ganjaran dunia akhirat.

Telah dirasmikan serta ditandatangani oleh beliau
Alhamdulillah tuan guru selamat sampai di tempat konvensyen di Pusat Pengajian Al-Quran dan Tahfiz Ibnu Hajar di Serting Tengah.
Tuan guru disambut dengan mesra oleh pendokong2 dan penyokong PAS demi mendaulatkan Islam yg sebenar di muka bumi ALLAH ini.Mudah-mudahan Islam akan terus menang.
Konvensyen dipengerusikan oleh Us.Nor Azman Mohammad.Tuan guru membentangkan kertas kerja yang mengisarkan tentang RUKUN BAI'AH...Ingat lagi ke yek...InsyaAllah,10 rukun itu yang menjadi panduan dalam gerakan Islam.Rukun Bai'ah antara otot yang mampu memastikan ketahanan dan kelangsungan perjuangan tatkala menghadapi tahadiyat yang memaksa dan mendesak.Rukun Bai'ah juga antara bahan kekuatan dalaman yang berkesan untuk menangkis virus mazmumah yang merosakkan Harakah Islamiyah.
Akhlak dan disiplin berjemaah turut lengkap apabila setiap gerak langkah menyusun program dan mengatur strategi berdasarkan Rukun Bai'ah.Sedang akhlak dan disiplin merupakan antara menara tertinggi bagi syiar Harakah Islamiyah
Ini olahan sendiri je...tp saya yakin ia lebih kurang sama dgn apa yang disampaikan.
Maklumlah kami kene duk luar je.Tak berdaftar,dengarlah jugak kalam2 tersebut.
ok...time menjamu selera...tapi us khairi ajak kami balik sebab ada kerja yang menunggu di Centre Point Ampangan.Us pesan,habis je pembentangan terus balik,jgn ada yg pergi makan pulak...nantilah kot rajin saya sambung lagi .wassalam

1 comments:

bpk muliadi said...

Kami sekeluarga mengucapkan banyak terima kasih atas bantuannya mbah , nomor yang mbah berikan/ 4d sgp& hk saya dapat (350) juta alhamdulillah tembus, seluruh hutang2 saya sudah saya lunas dan kami bisah usaha lagi. jika anda ingin seperti saya hub mbah_puro _085_342_734_904,atau KLIK DI SINI terima kasih.

Kami sekeluarga mengucapkan banyak terima kasih atas bantuannya mbah , nomor yang mbah berikan/ 4d sgp& hk saya dapat (350) juta alhamdulillah tembus, seluruh hutang2 saya sudah saya lunas dan kami bisah usaha lagi. jika anda ingin seperti saya hub mbah_puro _085_342_734_904,atau KLIK DI SINI terima kasih.

Kami sekeluarga mengucapkan banyak terima kasih atas bantuannya mbah , nomor yang mbah berikan/ 4d sgp& hk saya dapat (350) juta alhamdulillah tembus, seluruh hutang2 saya sudah saya lunas dan kami bisah usaha lagi. jika anda ingin seperti saya hub mbah_puro _085_342_734_904,atau KLIK DI SINI terima kasih.

Post a Comment